Terug

Ondersteuning: monteur

Hier moet een tekst komen te staan wat de functie van een monteur uitlegt m.b.t. het KlasseContact programma.

Vorige / volgende:

Heeft u vragen over de werkwijze van onze monteurs? Op deze pagina vind u de meest voorkomende vragen en antwoorden. 

Heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op via KlasseContact-helpdesk (088-6610862), wij helpen u graag verder.

Beginnen plaatsingen altijd om 09:00 uur?

KlasseContact opdrachten starten in de regel altijd om 09:00 uur. De voornaamste reden hiervoor is om te garanderen dat de monteur geen andere opdrachten krijgt vóór de KlasseContact plaatsing. Met de files die ons land rijk is, kan natuurlijk altijd voorkomen dat de monteur iets later is. Het is dan belangrijk dat de monteur even contact zoekt met de betrokken consulent zodat iedereen op de hoogte is. 

Waar staat de apparatuur op de dag van plaatsing?

Wij streven er naar een plaatsing binnen 10 werkdagen na het indienen van de aanvraag gerealiseerd te hebben. Daarom zal de nodige KlasseContact-apparatuur altijd minimaal 1 werkdag voor de daadwerkelijke plaatsing worden geleverd. Onze leverancier zal de pakketten altijd op school afgeven, en daarbij duidelijke instructies meegeven. Waar de pakketten precies staan verschilt natuurlijk per school. De contactpersoon welke vermeld staat op de werkorder weet exact waar de pakketten staan opgeslagen.

Hoe kom ik achter specifieke ICT/netwerk gegevens van de school zelf?

Wanneer het wenselijk is de KPN Klasgenoot aan te sluiten op het schoolnetwerk, is het altijd handig om dit te bespreken met de ICT’er van de school zelf. School-netwerken zijn vaak extra beveiligd en de ICT’er moet mogelijk een aantal aanpassingen doen om de systemen optimaal te laten functioneren. De contact gegevens van de ICT’er staan (indien bekend) altijd op de werkorder vermeld.

Wat kan een monteur doen als hij/zij assistentie nodig heeft?

Als monteur loop je tegen hele diverse ICT infrastructuren aan. Elke situatie is per school weer verschillend. Het kan dus best voorkomen dat de KlasseContact monteur tegen een technische uitdaging aanloopt, welke hij misschien zelf niet direct kan oplossen. De KlasseContact helpdesk is er niet alleen voor de scholen, en ouders en/of leerlingen, maar kan ook de monteur perfect assisteren tijdens een plaatsing. Via handige tools kan de monteur op een veilige manier de helpdesk toegang geven, om op afstand te assisteren. De KlasseContact-helpdesk is te bereiken op nummer 088-6610862.

Is er ook documentatie beschikbaar?

Wij hebben voor de monteurs een zogeheten “Known Error Document” opgesteld. Hierin staan omschreven wat je zoals tegen zou kunnen komen. De lessen die collega monteurs al hebben geleerd staan hierin omschreven om zodoende de plaatsingen van andereen weer te vergemakkelijken.  Dit document is op te vragen bij de KlasseContact-helpdesk (088-6610862).

Vorige / volgende: